30 Ağustos 2008 Cumartesi


İşim dolayısıyla illegal tekliflerle karşı karşıya kalabiliyorum. Fiyakalı yemekler sonrası bol sıfırlı imalar, isimsiz e-mail'ler derken artık dijital ortamdaki illegalite sokağa kadar inmiş durumda.

Eskiden iş adamları, beyaz yakalı suçlular (ben onlara öyle diyorum) gibi değişik kesimlerden gelen illegal teklifler artık toplumun her kesiminden gelmeye başladı. Tehdit ve rant o kadar buyükki artık pek çok kimse buna karşı kayıtsız kalamıyor.

Geçtiğimiz günlerde arabamı yıkatmak için bir oto yıkamacısına gittim. Araç yıkanırken yıkamacılardan biri dikkatle arka camdaki "H2K" sticker'ına bakıyordu. Dikkatimi çekti. Biraz süre geçtikten sonra yanıma yanaşıp sorularına başladı.

- Abi bu arkadaki "He2ke" yazısı nedir?
+ Hackerlar ile ilgili bir topluluğu simgeliyor.
- Haa anladım. Peki bu hacker herkes olabilirmi.
+ Konuyla yeterince ilgilendikten sonra neden olmasın.

Sohbetin sonrasında soru soran arkadaş yandaki arabadan benimkine geçerek ağır ağır temizlemeye başladı bir yandan da sorularını sürdürdü. Benim Türkiye'de ki ilk ceza alan hacker olduğumu da öğrendikten sonra ağzındaki baklayı çıkarttı.

- Geçen okudum adamın biri 2.5 trilyon vurmuş kredi kartlarindan. (Sadun Özkaya'dan bahsediyor)
+ Evet
- Ben araştırıyorum internette bu olayları ama hiç bir şey bulamadım.
+ İngilizcen yoksa zor olur tabii. Genelde ruslar bu tarz bilgileri satıyor.
- Bana biraz bu konuda yardım edermisin?
+ Sana edebileceğim tek yardım bu tarz işlere bulaşmamanı önermek.
- Peki abi anladim.

Sanki altı ay sonra bu insanı manşetlerde görecekmişim gibi bir hisle oradan ayrıldım...

Hiç yorum yok: